انگیزه ی من برای تولید محتوا

چرایی تولید محتوا : 

برای رسیدن به چرایی تولید محتوا ،بهتر است ابتدا  به این مسئله بپردازیم که محتوا چیست و چرا امروزه تولید محتوا تا این حد اهمیت پیدا کرده است

از سال های خیلی دور تولید محتوا وجود داشته است ، اما نه به شکلی که ما امروزه با آن سر و کار داریم ، در گذشته به شکل بنرها ، تبلیغات و آگهی های تجاری بود که رابطه ای یک طرفه و تنها از تولید کننده به مصرف کننده ، بدون در نظر گرفتن نظر و علاقه ی شخصی و یا پیشنهادی از سمت مخاطب را شکل می داد.

در واقع در گذشته تبلیغات محصولات تنها بر اساس نکات مثبت و کیفیت کالا و خدمات شکل می گرفت  و نتیجه ی آن جذب مشتری هدف برای خرید محصول یا خدمتی بود که تولید و ارائه می کردیم.

با گسترش تکنولوژی و فضای وب ، تولید محتوا تبدیل به ابزار قدرتمندی برای موفقیت در کسب و کار ، اعتبار ، شهرت و برند سازی آنچه که ما ارائه می دهیم شده است . تولید محتوا در واقع شکلی از بازاریابی است که از طریق محتوای آموزشی ، سرگرم کننده ، مشورتی ما را  در نهایت به مشتری هدف خود می رساند . مخاطب از طریق محصول و یا خدمات و برندی  که ما ارائه می دهیم ، وارد فضای اختصاصی وب ما شده و اگر در تولید و انتشار محتوا موفق عمل کنیم ، تبدیل به مخاطب ثابت و همیشگی ما خواهد شد.

با این شکل امروزی تولید محتوا ، مخاطب اعتماد بیشتری به محصول و کار ما پیدا می کند ، چرا که مشتری از طریق محتوای تولید شده ،  ارتباط مستقیم با خدمات و کالای ما دارد.

برخلاف سیستم قدیمی که مخاطب تنها با ادعاها و تبلیغات تجربه نشده سر و کار داشت، امروزه به کمک محیط وب این امکان داده شده است که از محتوای آموزشی و یا محصول ما اطلاع پیدا کند و با دانش کافی برای آن هزینه مورد نظر را پرداخت کند .

پس در اینجا می توان به اهمیت تولید محتوا در دنیای امروزی پی برد. اگر خواهان موفقیت در تولید محصولات و ارائه ی خدمات خود هستیم ، باید با زیرساخت های تولید محتوا آشنا شویم

 

 

محتوای امروزی در قالب های متفاوتی ارائه می شود :

  • محتوای نوشتاری
  • محتوای صوتی
  • محتوای تصویری

تولید محتوای هدفمند و برنامه ریزی شده ،  نه تنها راه های جدیدی را در مسیر کسب و کار  برای ما باز می کند بلکه مخاطب ثابت ما ، آموزش های بیشتری را دریافت کرده و آگاهی از برند ما در جامعه ی هدف افزایش می یابد و این روند ما را به سمت برند سازی هر چه بیشتر پیش می برد. برای موفقیت در بازار گسترده ی کسب و کار امروزی  نیاز به یک  برنامه ریزی منسجم  و استراتژی خاص حوزه ی خود داریم. محتوایی ارزشمند است و موفقیت را از آن خود می کند که هدفمند باشد

برای رسیدن به این هدف باید ببینیم که چرخه ی محتوا از چه ایستگاه هایی عبور می کند و در حقیقت باید چرخه ی تولید محتوا را مورد بررسی قرار دهیم

 

به این بررسی و تحلیل استراتژی محتوا گفته می شود.

 

  • مخاطب محتوای شما چه کسانی هستند
  • محتوای شما قرار است چه مشکلاتی از مخاطب را برطرف کند
  • چه ویژگی خاصی از محتوای شما منحصر به فرد است و در محصولات و خدمات دیگر تولید کنندگان حوزه ی شما یافت نمی شود
  • چه قالب هایی در تولید محتوا را در نظر گرفته اید ، صوتی ، تصویری ، نوشتاری
  • کانال هایی که برای انتشار محتوای خود در نظر گرفته اید
  • به چه شکل و فرمی قرار است محتوای شما منتشر شود

 

چرا من محتوا تولید می کنم ؟

از آشنایی من با واژه ی محتوا و کاربرد آن به صورت تخصصی هفت ماهی می گذرد . در واقع می توانم بگویم دنیای جدیدی از تجربه ها و ایده های نو را به روی من باز کرده است. قبل از اینکه انگیزه ی خود در زمینه ی تولید محتوا را باز گو کنم ، بهتر است اول دلیل روی آوردن خود به نویسندگی را بنویسم. آشنایی من با دنیای نوشتن به سال ها قبل باز می گردد ، می نوشتم بدون مخاطب ، واژه پردازی می کردم بدون هدف و دنیای نویسندگی برای من رویایی ناممکن بود. میل داشتم همه ی انباشته های ذهنی ام را بر روی کاغذ بیاورم و با قلم هم همراه می شدم ، اما در تنهایی خویش . دفترهای سیاه شده ای که سال ها روی هم انباشته شده بودند ، گویای این واقعیت بود که مسیر من مسیری درست و هدفمند نبود.

 

بعد از آموزش های سه سال اخیر نگاه جدی تری به آن پیدا کردم ، دریافت های من از دنیای اطراف شکل دیگری پیدا کرد و این تغییر همه جانبه  برنامه و روال زندگی و مهم تر از آن ویژگی های شخصیتی مرا هم تحت تاثیر قرار داده است که برای خودم هم دست یابی به آن امکان پذیر نبود  و این گنجینه ی دگرگونی ها برای من محصول محتوای مفیدی بوده است که دریافت کرده ام .

آموزش آنچه که  در پستوی ذهن من انباشته شده است ، برای من حس دلپذیری به همراه دارد .

راه نه چندان سهل نویسندگی و  تولید محتوا تنها مسیری است که می توانم جهان پیرامون خود  را تغییر دهم ،  از نگاه من ، یکی از نوشدن ها که هر جامعه ای به آن نیاز دارد ، بیدار کردن شوق مطالعه و بالا بردن آگاهی در زندگی است ، به همین دلیل  در کنار این وبلاگ و کار ترجمه ،  در پیج  اینستاگرام خود به تحلیل و معرفی کتاب هایی که خوانده ام مشغول به کار هستم .

با تولید محتوای هدفمند می توان فرهنگ یک جامعه را دچار دگرگونی کرد و هدف نهایی من چیزی جز فرهنگ سازی نیست .

به همین دلیل در شروع مسیر خود ، فعالیت برای کودکان و نوجوانان را آغاز کرده ام که قرار است جهان فردای ما با اندیشه و تلاش این عزیزان نوپا شکل بگیرد.

بر این باور هستم  که اگر حتا یک نفر توسط محتوای من مسیر بهتری را در زندگی خود انتخاب کند یا بهتر است بگویم ،  توانایی ایجاد حس و حال خوب برای مخاطبی را داشته باشم  ، آن زمان است که من رسالت انسانی  خویش را  برای تبدیل جهان به جایی بهتر برای زندگی به انجام رسانده ام.

 

مریم حسینی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام
    مریم جان نوشته‌تون خوندم. خیلی خوب بود.
    و اینکه چه خوب بخش‌های از انواع و چیستی و در ادامه چرایی ماجرا این حوزه یعنی تولید محتوا را اشاره کردین.
    و در نهایت دیدگاه‌تون و نظرتون نسبت به انگیزه‌تون برای نوشتن و تولید محتوا هم برام جالب بود.
    و اینکه چه خوباین کار رو از کودک و نوجون دارید ترویج می‌کنید. یعنی افراد بیشتر بخونند و بنویسنند. به نظرم این بخش از جامعه(یعنی کودک و نوجوان) بخش حساس جامعه است و هر چقدر در موردش بررسی کنید باز هم کمه.
    موفق باشین.

    1. سپاس فرزانه جانم ، در واقع بعد از تحقیقی که کردم خیلی از والدین نوجوانان از کمبود کتاب های خوب برای این رده ی سنی ناراضی هستند
      ممنونم از وقتی که گذاشتی عزیزم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *