چرا باید وب سایت داشته باشیم ؟

باید بدانیم همه‌ی انسان های موفق در دنیا، به دلیل یافتن چرایی کار خود به اهداف و خواسته ها‌یی که داشته‌اند، دست پیدا کرده‌اند. ساده تر بخواهم بگویم، رمز موفقیت در هر کاری یافتن علت و چرایی انجام آن کار است.

با سخنی از بیل گیتس این مطلب را آغاز می کنم :

اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد،

پس به زودی از صحنه کسب و کار محو خواهد شد.

 

از چه راهی می توانیم اطمینان حاصل کنیم، که داشتن یک وب سایت برای ما نیازی غیرقابل انکار است؟

وقتی از مزیت های داشتن یک وب‌سایت آگاهی داشته باشیم و هدف خود را از ایجاد آن مورد تحلیل قرار دهیم، با برنامه ریزی ذهنی و مکتوب شده‌ی بهتری پیش خواهیم رفت.

و نتیجه‌ی آن برای ما به حداقل رساندن خسارت و شانس موفقیت بیشتر خواهد بود.

پاسخ این پرسش تنها یک جمله است :

اگر خواهان کسب موفقیت و اعتبار در کسب و کار خود هستید، راه اندازی وب سایت اختصاصی یک گزینه‌ی لازم و ضروری است.

 

مزیت های راه اندازی یک وب سایت

 

۱- کسب اعتبار و شناخته شدن

با راه اندازی یک وب سایت، به خوبی می توانید فعالیت  یا حوزه‌ی کاری خود را معرفی کنید و اعتبار لازم را کسب کنید. خدمات ارائه شده توسط شما در وب سایت اختصاصی، کلید موفقیت در بازار بزرگ رقابت است.

با طراحی سایت خود می توانید محصول و یا خدمت عرضه شده را به خوبی برای مشاهده مخاطب خود به نمایش بگذارید، در این مسیر مخاطب اعتماد بیشتری به شما پیدا می کند و تبدیل به مخاطب ثابت و همیشگی شما می شود و این تنها چیزی است که هر تولید کننده خدمات و محصول آرزویش را دارد.

۲- دستیابی به مشتریان جدید و آغاز کسب و کار

امروزه با گسترش اینترنت در جهان، میلیاردها نفر در سراسر دنیا از اینترنت استفاده می کنند و بیش از نود درصد از این جمعیت خریدهای مورد نیاز خود را به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام می دهند.

طبق آمارهای بررسی شده بیش از هفتاد درصد جمعیت ایران از اینترنت استفاده می کنند.

این آمارها تنها یک چیز را به ما خاطرنشان می کند و آن هم این است که  شکل قدیمی کسب و کار در دنیا رو به فرسودگی است و ما باید همگام با تغییرات مدرن پیرامون خود تغییر کنیم.

برای ورود به این دنیای جدید مجازی ما نیاز به یک خانه داریم. درست است خانه، وب سایت شما در واقع خانه‌ی دوم شماست، هرچقدر برای محل سکونت خود ارزش قائلید و وقت و هزینه خود را برای آن صرف می کنید، به وب سایت خود هم باید چنین نگاهی داشته باشید.

اگر گام های خود را به درستی بردارید، نه تنها مشتریان جدیدی کسب خواهید کرد، بلکه می توانید کسب و کار خود را در زمینه های مشابه هم گسترش دهید. حتا اگر کسب و کاری هم ندارید، وب سایت خود را راه اندازی کنید، چرا که در عمل است که کار انجام می شود.

۳-راه اندازی وب سایت راهی مقرون به صرفه برای کسب و کار شماست

برای شروع یک کسب وکار، اولین دغدغه هر فرد داشتن سرمایه‌ی اولیه است .

با راه اندازی یک وب سایت، بسیاری از هزینه های معمول مانند هزینه ی مکان و هزینه های جانبی ایجاد یک کسب و کار را می توانید در مسیر تولید و عرضه بهتر محصول یا خدمت خود به کار ببرید.

یکی دیگر از هزینه های یک کسب و کار، تبلیغات است که شما با کار بر روی وب سایت خود وطراحی و تولید محتوای جذاب و مخاطب پسند، می توانید جذب مشتری بالایی را از آن خود کنید.

تا حالا برای شما پیش آمده است که کالا یا خدمتی که از کیفیت آن راضی بوده باشید را به اطرافیان خود هم پیشنهاد کنید؟

وقتی کیفیت کالای ارائه شده در سطح مقبول و بالایی باشد و مخاطب شما خشنود باشد، دامنه‌ی مخاطبین شما افزایش پیدا می کند. در واقع می توان گفت محتوا و محصول یا خدمات مفید و مخاطب پسند ، نیازی به تبلیغ ندارد و خود معرف متفاوت بودن در بازار رقابتِ تولید می باشد. این هدف از طریق وب سایت به راحتی قابل دسترسی می باشد.

۴-ارتباطات جدید در سراسر جهان از طریق وب سایت

یکی دیگر از مزیت های وب سایت گسترش ارتباطات جدید، در حوزه ی کاری و فعالیتی ما می باشد. آشنایی و ارتباط با افراد و شرکت های جدید در مسیر انتخابی ما، تیزبینی ما را بیدار می کند و آفرینش ایده های بکر و خلق نشده از این مسیر امکان پذیر است .

بد نیست به تجربه عملی خودم هم در اینجا اشاره کرده باشم، علاقه همیشگی من به نویسندگی بوده و همچنان هم وجود دارد، سال ها بدون ارتباط تنها نوشتم و خواندم. درست حدس زدید، هیچ پیشرفتی نداشتم.

اما از زمانی که در کلاس های نویسندگی شرکت کردم و با دوستانی در این زمینه در فضای اینستاگرام آشنا شدم، جنس قلم من متفاوت شد، و در پی آن وب سایت خود را راه اندازی کردم.

کاری غیرقابل باور بود،تنها از طریق اینستاگرام و نوشته هایم به من پیشنهاد تولید محتوا داده شود، اما این کار انجام شد.

اگرچه این مسیر همچنان ادامه دارد، اما این موفقیت کوچک اما برای من با ارزش تنها از طریق فضای اینترنت میسر شد.

۵-مخاطب شناسی دقیق تر از طریق وب سایت

از طریق وب سایت خود،  به طور دقیق می توانید ارزیابی مخاطبین وب سایت خود را زیر نظر داشته باشید و در همان راستا برای تولید یا خدمت خود برنامه ریزی و بهینه سازی آن را به مرحله‌ی اجرا بگذارید و این یعنی تولید و خدمات مورد نیاز مخاطب

بطور مثال من در وب سایت خودم، می توانم آمار دقیقی از بازدیدهای روزانه‌ی مخاطبین خود داشته باشم. با چه سیستمی وارد شده اند و یا مکان مورد نظر چه جایی بوده است. نکته جالب تر این که از چه وب سایتی یا اپلیکیشنی وارد وب سایت من شده اند. البته سیستم های پیشرفته تری هم برای این کار وجود دارند، که در مقاله‌ی جداگانه‌ای به آن خواهیم پرداخت.

در اینجا به بخشی از مزیت ها و فواید داشتن وب سایت اشاره شد، مطمئن هستم غیر از نکته هایی که اینجا شمردیم، راه اندازی یک وب سایت، تاثیرات و بهره های بهتر  و متنوع‌تر دیگری را  هم برای ما به دنبال خواهد داشت.

 

 

مریم حسینی

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

2 پاسخ

  1. درود بر شما
    نوشته شما برای من که شاگرد شما محسوب میشم راهگشا بود .
    من منتقد نیستم و قدرت نقد ندارم که بخواهم نقدی بر نوشته شما بنویسم که به هدف بشیند .
    نقد خوب نقاط قوت نوشته را واضح و مشخص نشان تان می دهد تا متوجه شوید کجا درست عمل کرده اید و هم زمان برای بهتر کردن نوشته پیشنهادهایی می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *