مزایای وبلاگ نویسی برای من

مزیت‌های وبلاگ نویسی برای من 

زمانی که تصمیم گرفتم، وب‌سایت شخصی خودم را راه‌اندازی کنم، کمترین آگاهی از تفاوت و ویژگی‌های وب‌سایت، سایت شخصی و  وبلاگ نداشتم.

بعد از گذشت شش ماه از باز کردن وب‌سایت خود، در این مقاله سعی دارم، اطلاعاتی که در این مدت آموختم را با شما در میان بگذارم.

وب  World Wide Web     

وب  World Wide Web   شبکه‌‌ی مشترک جهانی است که به کمک اینترنت ساخته شده است و از صفحات متفاوت الکترونیکی تشکیل شده است.

وب‌سایت   Website

وب‌سایت‌ها مجموعه‌ای از صفحات موجود در وب هستند که توسط لینک‌های خاص خود به یکدیگر می‌پیوندند و از طریق مرورگر وب قابل دسترس عموم قرار می‌گیرند.

یک وب‌سایت از چندین صفحه وب تشکیل شده است. هر وب‌سایت دارای دامنه است که در واقع آدرس اختصاصی آن است و توسط این دامنه وب‌سایت ها از هم تفکیک می‌شوند.

 

 مزیت‌های وبلاگ نویسی

  • ایجاد تخصص و برند شخصی

انتشار روزانه محتوا در وب‌سایت شخصی، یکی از راه‌های شناخته شدن و کسب کردن اعتبار است.

در روزهای آغازین وبلاگ نویسی، بسیار ناامیدانه و به صورت نامنظم تولید محتوا می‌کردم، بازدیدها و نظراتی  هم دریافت می‌کردم، اما بسیار کم رنگ بودند.

تمام سعی خود را کردم که به صورت مداوم و روزانه محتوا تولید کنم و همین امر باعث شد بیشتر شناخته شوم و بازدیدهای سایت به صورت روزانه افزایش یابد.

از طریق سایت به نظرم ارائه خدمات، آموزش و محصول راحت تر و تاثیرگذارتر انجام می شود، به همین دلیل همه تمرکزم را صرف وبلاگ نویسی کردم.

برای من حس خوشایندی است، وقتی دیدگاه‌های کاربران را در مورد نوشته ها و محتوای تولید شده می بینم و این مسیر کم کم مرا به سمت برندسازی شخصی و استفاده از دانش و آگاهی فردی خودم پیش می‌برد.

به نظرم شرکت های بزرگ تجاری با پتانسیل‌های بالا که در فضای آنلاین شرکت نمی‌کنند، سهم عظیمی از مشتریان خود را از دست می‌دهند.

درواقع فضای مجازی امکانی برای همه کسب و کارها و شرکت های بزرگ و کوچک ایجاد کرده است و حرفه‌ای در این میان برنده است که پررنگ ترین حضور را در فضای وب از خود به نمایش بگذارد.

 

  • امکان ارتباط مستقیم با جامعه هدف

جامعه هدف در واقع کسانی هستند که هدف نهایی ما از ایجاد وب سایت و تولید محتوا به آنها منتهی می شود.

در وب سایت، مشتریان می توانند هر زمان نگرانی‌ها و پرسش‌های خود را از طریق شماره تلفن، فرم تماس و یا ایمیل با شما در میان بگذارند و این  کمک بزرگی در بالا بردن کیفیت محصول و خدمات کسب و کار به شمار می‌رود.

شما می‌توانید از روش چت آنلاین هم استفاده کنید که امروزه بسیار رواج پیدا کرده است. در کنار همه این شیوه‌ها، می توانید در سایت خود آدرس رسانه های اجتماعی خود را وارد کنید تا در رسانه‌هایی همانند اینستاگرام، فیسبوک و لینکدین هم، امکانی برای مشتریان به وجود آورید که با شما بیشتر در ارتباط باشند.

 

  • بالا رفتن سئو سایت با وبلاگ نویسی اصولی

درصد بالایی از افراد به صورت آنلاین خریدهای خود را انجام می‌دهند.

با وبلاگ نویسی ساختاری و صحیح، رتبه سئو سایت بالا رفته و مشتریان بیشتری جذب سایت شما خواهند شد.

تقریبن سه ماه است که هر روز محتوایی در وب‌سایت خود منتشر می کنم و واقعن تاثیر آن را در بازدیدهای سایتم مشاهده کرده‌ام.

 

  • رشد شخصیتی و آگاهی فردی در مسیر وبلاگ نویسی

انتشار منظم محتوا در سایت خود نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و آگاهی فرد از اتفاقات جهان پیرامون خود است. در جریان تولید و انتشار محتوا ناگزیر بودم در زمینه توسعه فردی هم مطالعاتی داشته باشم و این مطالعات و افزایش میزان آگاهی بسیار موثر بود.

انتشار هر روزه محتوا از هر نوع خود ایجاد اعتماد به نفس و حس مفید بودن به من می‌دهد و همین ویژگی  جنبه‌های دیگر درونی مرا هم تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

 

  • وبلاگ نویسی ما را در برابر ضعف های درونی و شخصی‌مان قرار می‌دهد

در طول چند ماهی که وبلاگ نویسی را آغاز کرده‌ام، چالش‌های سختی در مسیر من برایم به وجود آمدند که این چالش‌ها ضعف‌های درونی مرا به خوبی نشان دادند.

وقتی کاری را با عشق انجام می‌دهید، حاضرید برای آن کار همه موانع را از سر راه بردارید. درنتیجه  باور و سختکوشی شما افزایش پیدا می‌کند  و اراده ادامه مسیر را ناخودآگاه تقویت می‌شود.

 

 

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *